Dag 11 Galle - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu Dag 11 Galle - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 11 Galle

Blijf op de hoogte en volg Louis

28 Augustus 2017 | Sri Lanka, Galle

Vanmorgen was ik al 7 uur wakker en kon niet meer slapen... Om kwart voor 8 ben ik eruit gegaan en heb ik buiten in ons tuintje heerlijk de &C gelezen met uitzicht op de zee. Toen Louis wakker was zijn we naar het ontbijt gegaan. Heerlijk zeg eindelijk een dag waar we rustig aan konden doen. Na het ontbijt hadden we lekker gedoucht, omgekleed en zijn we richting de trein gelopen.

Het is hier vrij normaal dat de treinen te later komen. Nadat we een kaartje hadden gehaald en eigenlijk nog maar een paar minuten hoefden te wachten, hadden we uiteindelijk een half uur gewacht....Toen we de trein in kwamen keken we onze ogen uit. Dit was wel echt de slechtste trein die we de afgelopen week hebben gehad! Ramen stuk, alles verroest, alles vies, de wc daar zou ik voor een miljoen niet eens in gaan en de vinnen die normaal in de trein hangen zijn er nu afgetrokken. Gelukkig hoefden we maar een half uurtje in de trein te zitten.

Na een half uur kwamen we op Galle aan. Even kijken hoe laat de trein terug gaat en dan de stad in. Galle is een oud Nederlandse handelsstad met een groot fort om de stad gebouwd. Wat een inmens groot ding zeg! Niet alleen heel hoog maar ook heel dik! Mede dankzij het fort had Galle weinig tot geen schade tijdens de tsunami. We hadden heerlijk door het stadje heen gelopen en alles bekeken. Ik moest heel nodig plassen en onder het fort was een toilet dus zijn we daar heen gelopen. Je moest betalen voor het toilet, ik moest zo nodig, en het was best wel druk, dat ik tegen die meneer zei ; "mijn vriend betaald" en ben in de rij gaan staan. Toen werd die meneer uit het niets ineens heel boos op Louis en duwde ons zo naar buiten! Wat een maloot zeg! Oke 5 6 7 8 en laat maar.... Snel opzoek naar een ander toilet en gelukkig mocht ik in een restaurant wel gewoon naar het toilet.

Bij het oude hospital hadden we een heerlijke hamburger gegeten en een drankje gedaan. Daarna gingen we opzoek naar de Nederlandse gereformeerde kerk. Er kwamen ineens wel hele donkere wolken aan en deze barste ook los boven ons. Het kwam met bakken uit de hemel. We zijn snel een kerkje ingedoken en hebben gewacht tot de bui wat minder werd. Het voordeel van een eiland is, dat de buien snel weer weg trekken. Op naar de Nederlandse kerk! Helaas de kerk is dicht ivm renovatie. Balen zeg hebben wij weer.... Nou ja dan nog maar even lekker verder wandelen en opzoek naar een ATM. Een ATM vinden bleek geen probleem maar een vinden waar we konden pinnen wel. Na een speurtocht uiteindelijk toch gelukt! We waren er wel een beetje klaar mee. Nadat we boodschappen hadden gedaan hadden we een tuktuk terug naar het hotel genomen.

Hup zwemkleding aan en even lekker zwemmen. Hardlopen is hier een beetje lastig dus hebben we maar 20 baantjes gezwommen, hebben we toch een beetje een workout gehad! Tijd om even te douchen en te ontspannen. We zijn heerlijk op de ligbedjes in ons tuintje gaan liggen en hebben lekker een boekje en een film gekeken. Rond half 8 zijn we lekker gaan eten na het eten zijn de relax modes aan gegaan. Zo nog even een filmpje kijken en dan lekker slapen.