Dag 9 Adems Peak & Tissa - Reisverslag uit Tissawewa, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu Dag 9 Adems Peak & Tissa - Reisverslag uit Tissawewa, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 9 Adems Peak & Tissa

Blijf op de hoogte en volg Louis

26 Augustus 2017 | Sri Lanka, Tissawewa

Vanmorgen ging om 5.10 de wekker. Ik denk dat Louis niet zo blij met mijn ideeen was vanmorgen.... Hup snel in de kleren en de tuktuk in! Na een hobbelige weg kwamen we onderaan de Adams Peak terecht. Het laatste gedeelte moesten we lopen/klimmen. Het waren vooral veel traptreden! Maar eenmaal boven werden we getrakteerd op een prachtig uitzicht! We waren net op tijd want de zon begon al op te komen. Wat een mooi gezicht, de zon die zo tussen de bergen door opkomt! Nadat de zon op was en we een aantal mooie foto's hadden gemaakt gingen we terug naar het hotel!

Nog even ontspannen. Om half 8 stond het ontbijt voor ons klaar. Ze hadden zich goed uitgeloofd! We kregen een heerlijke groente omelet, pannenkoeken met coco's een heerlijk vers sapje en nog toast met jam. Het was echt top!

Na het ontbijt zijn we opzoek gegaan naar een masseur, deze hadden we al snel gevonden en ik heb een heerlijke full body massage gehad. Louis vindt het maar niets als vreemden aan zijn lijf zitten dus die heeft op mij gewacht. Daarna terug naar het hotel douchen omkleden spullen in pakken en wachten op de tuktuk!

Om 11 uur werden we opgehaald om naar de volgende locatie te gaan. Een tocht van ruim 2 uur in de tuktuk! We werden onder het rijden weer getrakteerd op mooie natuur en cultuur! Wat kan je toch genieten van een hele andere wereld! Je beseft ook wel hoe goed wij het thuis hebben! Bij ons is het water uit de kraan vanzelfsprekend hier halen ze in sommige plekken nog water bij een waterput....
De ijscoman heeft hier een piepschuimbak op zijn bagagedrager gemonteerd en daar worden de ijsbolletjes uit geschept haha

En daar was onze eind bestemming, Travellers home. Klein gezellig complexje met een prima kamer met airco gelukkig. Nadat we de spullen op de kamer hadden gezet en ons welkomstdrankje hadden gedronken zijn we de safari voor morgen gaan boeken. 4.30 worden we opgehaald! Ik dacht dat Louis een rol beroerte kreeg haha nadat hij van de schrik was bekomen zijn we het stadje in gelopen.

We hebben een heerlijke kotthu gegeten bij een local eet tentje. Daarna zijn we een stuk gaan wandelen. Het was heet, heel heet! Het is hier 36 graden! We zijn een rondje langs het meer gelopen op zoek naar krokodillen maar helaas hebben we die niet gezien. Hopelijk hebben we morgen meer mazzel bij de safari. Even boodschappen gedaan en een drankje gedronken op het balkon.

We hebben heerlijk een spelletje gespeeld totdat we gingen eten. Nu lekker aan een drankje aan het wachten op ons eten. Na het eten zullen we vast meteen ons bedje in duiken want morgen gaat de wekker al om 4 uur....