Dag 5 Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu Dag 5 Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 5 Kandy

Blijf op de hoogte en volg Louis

22 Augustus 2017 | Sri Lanka, Kandy

Wauw wat een magische ochtend hebben wij gehad! Eindelijk een keer geen wekker zetten! Rond 8 uur werden we wakker! Louis bleef nog even liggen en ik ben op de bank op het balkon gaan zitten en gaan genieten van het uitzicht! Al vrij snel kwamen de eerste olifanten badderen! Wat zijn wij gezegend zeg! Rond half 9 kwam ons ontbijt wat een magisch moment om samen op je balkon aan het ontbijt te zitten, met als uitzicht badende olifanten en een prachtige natuur!

Na het ontbijt hebben genoten van de groep nieuwe olifanten die via de winkelstraat naar het water kwamen. Onze ouders even gebeld om ze mee te laten genieten van dit magische moment! Daarna douchen omkleden en om 12 uur werden we gehaald door de tuktuk die ons naar Kandy bracht.

Een tocht van 1.5 uur wat een avontuur weer! Maar we hebben het overleefd haha! We hebben echt van alles gezien onderweg. De tuktuk chauffeur stopte op een paar plekjes met een prachtig uitzicht. Hadden wij mooi even tijd om foto's te nemen. Onderweg kwamen we een aantal apen tegen, we konden alleen niet stoppen om foto's te nemen helaas. Op naar het hotel deze staat boven op een berg waardoor we weer worden ontvangen met een adembenemend uitzicht! Het hotel valt verder tegen, hele kleine kamer en de hygiëne is ver te zoeken! Gelukkig blijven we maar 1 nachtje!

Na ons te hebben opgefrist zijn we lopend naar het centrum gegaan! Wat een drukke stad zeg! Opzoek naar een restaurant om te lunchen! Dat bleek nog best moeilijk... Uiteindelijk een mega groot restaurant gevonden. Even een hamburger gegeten en naar de toilet! Gadverdamme wat waren deze vies! Zelfs een dixi op een festival ziet en ruikt aan het einde van de dag nog beter.

Snel maar opzoek naar de tempel van de tand. Gelukkig hadden we google maps en waren we snel op de juiste plek. Nu het volgende obstakel opzoek naar een doek om onze benen mee te bedekken. Doe ons die witte maar die is ook niet zo heet. Na te hebben afgerekend liepen we richting de tempel! 2 aparte entrees. Louis mocht doorlopen en ik mocht niet verder.... Uhm waarom niet?! Heb een shirt met mouwen aan en een doek om..... Ze vonden dat de doek teveel doorscheen en moesten er weer uit! Gelukkig mocht ik de doek ruilen voor een dik exemplaar en nu mochten we dan toch naar binnen. Het was een prachtige tempel die mooi was afgewerkt! We hadden gezien dat ze een archeologische museum hadden en daar wilden we graag heen! Helaas alle dagen open behalve op dinsdag.....Toen zijn we maar een rondje door de tuin gaan wandelen en zijn we de tempel uit gegaan.

We hadden heerlijk gewandeld door de stad nog een aantal tempels en 2 kerken gezien en daarna naar de shoppingmall geweest om boodschappen te doen voor onze treinreis morgen en om lekker te eten! We hadden weer een heerlijke curry op!

Nu liggen we even te relaxen in de hotel kamer en gaan straks lekker slapen! Morgen gaan we een treinreis maken van 6 uur wat volgende meeste mensen de mooiste treinreis van de wereld is. We gaan het zien!