Dag 3 Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu Dag 3 Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 3 Colombo

Blijf op de hoogte en volg Louis

20 Augustus 2017 | Sri Lanka, Colombo

Vanochtend ging om 6.45 de wekker. Na snel te hebben gedoucht en de tassen te hebben ingepakt zijn we naar het ontbijt gegaan. Jeetje wat een eten! Er staan zelfs al curry's op tafel! Wij hadden een beetje haast en kozen voor een omelet en wat fruit! Met brood in ons hand snel de tassen uit de kamer gehaald en hup naar de tuktuk!

Deze stond zoals afgesproken al klaar. Op naar het treinstation! Wat een avontuur zeg zo een tuktuk! Als ze er niet linksom door kunnen dan rechtsom. Overal gaan ze tussen door en om heen! Soms ben je bang dat je zo ergens tegen aan botst maar gelukkig komt het steeds net goed.

Om half 9 zijn we op het treinstation. Snel een kaartje kopen en hup de trein in. Je kan je wel voorstellen dat dit er heel anders uit ziet dan bij ons! Wij denken dat het vaak zo druk is in de trein dat iedereen staat, daar er allemaal handringen aan het plafond hangen! Verder lijkt het wel redelijk op onze treinen er hangen alleen ventilatoren aan het plafond hier. De veiligheidsregels nemen ze hier ook niet zo nauw! De deuren en ramen van de trein blijven tijdens het rijden gewoon open! We kijken onze ogen uit tijdens deze treinrit. Je raast door prachtige stukken natuur komt langs krottewijken, raast door tuinen heen, je komt langs prachtige huizen , mooie tempels en je rijdt gewoon langs markten die praktisch op het spoor staan! Prachtig om te zien!

Om 11 uur kwamen we aan en liepen meteen naar het hotel! Een nette kamer! Spullen droppen en op naar het centrum. We hadden een tour genomen met een tuktuk die ons langs de mooiste plekjes van Colombo zou brengen. We werden als eerst gebracht naar een hotel... Uhm oke na oplichters in het buitenland te hebben gezien dachten we oh oh waar zijn wij nu in beland... Maar we werden naar het dak van het hotel gebracht om vanaf het dak het uitzicht over de haven te zien. Het was wel oke maar met New York nog vers in het geheugen viel het een beetje tegen... Hup verder met de tuktuk hij reed langs naar een hindoestaanse tempel. We moesten onze schoenen uit doen maar toen we naar binnen liepen voelde we ons daar niet prettig met allemaal mensen die er prachtig uitzagen en wij in ons korte broek. Nadat we een blik in de tempel hadden geworpen zijn we weg gegaan. Op naar de volgende tempel! Hij vertelde ons onderweg van alles over wat we allemaal tegen kwamen. Bij de tempel aan gekomen gingen we deze wel naar binnen. Het leek meer op een museum dan op een tempel... Allemaal oude horloges, auto's en fototoestellen. Na een rondje te hebben gelopen in een laken omdat mijn broek te kort was konden we de reis vervolgen. Op naar het Dutch museum! We reden via het strand want daar was een feest met vliegers! Super druk daar! Eenmaal aangekomen bij het museum bleek deze dicht ivm onderhoud helaas. Dan maar lekker verder wandelen. Via de markt en de haven naar het hotel met uitzicht om daar te luchen. Na de lunch hebben we nog even een rondje gelopen en zijn we de tower of death (zo hebben wij het zelf genoemd)beklommen! Wat een hel was dat ding, ruim 30 meter hoog was het en hele smalle stijlen trappen! Doodeng! Maar he we hebben het gedaan! Rond 5 uur zijn we naar het hotel gegaan.Colombo valt ons eigenlijk een beetje tegen....

Rond kwart over 5 liepen we het hotel binnen! Even opfrissen en chillen en dan gaan we straks hier ergens lekker eten en dan weer vroeg naar bed zodat we morgenochtend fris en fruitig naar Pinnawala kunnen!

• 20 Augustus 2017 - 15:04

Karin:

In die tempels moet je idd uit respect je benen afdekken met een doek of een lange broek aan doen....

• 21 Augustus 2017 - 18:36

Gemma :

What a shame it wasn't what you expected and that the museum was closed but great fun in the tuc tuc