Dag 8 Ella - Reisverslag uit Ellapparmaruthankulam, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu Dag 8 Ella - Reisverslag uit Ellapparmaruthankulam, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 8 Ella

Blijf op de hoogte en volg Louis

25 Augustus 2017 | Sri Lanka, Ellapparmaruthankulam

Wat een heerlijke dag weer! Vanmorgen konden we uitslapen en waren we rond kwart voor 9 uit bed. Na even lekker lui te zijn blijven liggen, zijn we gaan douchen en omkleden en om kwart voor 10 zaten we aan het ontbijt! Heerlijk vers fruit, een eitje, broodjes en jam. Het was weer top! Rond half 11 zijn we met de tuktuk richting Ella gegaan.

Onderweg werden we wederom getrakteerd om mooie uitzichten en in een dorpje was een ceremonie aan op staat aan de gang. Super leuk om te zien! Rond 12 uur waren we in het nieuwe hotel. We waren iets te vroeg. We kregen een limoen drankje en ondertussen werd de kamer klaar gemaakt. Nadat we de spullen op de kamer hadden gezet zijn we het stadje in gegaan.

We hadden wel een beetje trek dus zijn lekker gaan eten! Eindelijk weer eens brood! Je merkt dat dit wel een erg toeristische dorpje is. Het is best prijzig voor de begrippen hier en je kan er alles vinden. Nadat we de lunch op hadden en een plan hadden bedacht gingen we opzoek naar een tuktuk die ons naar de waterval kon brengen. Ze vroegen er echter de hoofdprijs voor dus we zijn lekker gaan lopen naar de nine arch bridge.

Onderweg kwamen we weer prachtige plaatjes tegen en genoten weer volop van het uitzicht! Zo erg dat we de afslag voorbij zijn gelopen! Dan maar even snel een ijsje halen voordat we terug gaan lopen naar de afslag die we moeten hebben.    Oke hier staat een bordje dus laten we hier maar in gaan. Uhm er zijn nergens bordjes meer... Eerst maar even beneden kijken uhm nee niet te vinden misschien de berg op lopen dan. Pff ook niets.... Ondertussen waren we al ruim 2 uur onderweg en waren er een beetje klaar mee. Toen kwamen we een jongetje tegen die wel wilden helpen maar daar stond wel wat tegen over. We wilden hem best wat zakgeld geven maar wat hij vroeg hadden wij voor de reis van Pinnawala naar Kandy betaald! Nadat we hem hadden uitgelachen zijn we zelf door gelopen! Hier links proberen?! Uhm misschien toch rechts? Uit eindelijk stond ik in een theeplantage maar dat leek ons ook niet helemaal de bedoeling... Nou ja dan maar terug lopen en kijken of we een afslag gemist hebben! En daar kwam net een boer aan die zijn koe aan het uitlaten was. Deze lieve vriendelijke man nam ons snel mee naar zijn achtertuin want daar kon je de brug zien en er kwam net een trein aan dus rennen! Wauw we waren op tijd! Wat een mazzel weer! Hij bracht ons naar het paadje die we moesten hebben om bij de brug uit te komen. Na een flinke daling kwamen we eindelijk bij de brug. Na wat foto's te hebben gemaakt wilden we een tuktuk naar de waterval nemen. Weer de hoofdprijs! Weet je wat we lopen wel terug naar Ella en kijken daar wel verder. Via het spoor (want dat was de kortste weg vertelde de politie) zijn we terug gelopen naar Ella. Heel bizar je kan het je bijna niet voorstellen.

Eenmaal in Ella vonden we een tuktuk die ons voor een normale prijs naar de watervallen wilde brengen. Onderweg nog even geregeld dat hij ons morgen om 5.30 komt halen zodat we de zonsopgang kunnen zien vanaf de adams peak. En meteen maar even geregeld dat hij ons voor een mooie prijs naar ons volgende hotel brengt! En als verrassing waren daar aapjes aan de weg!

Bij de waterval was het erg druk maar hij was erg mooi en hoog. Helaas kon je er niet op langs lopen of op klimmen. We konden wel lekker even met de benen in het water om een beetje af te koelen na de wandeling van vanmiddag! Even een selfie maken met de waterval op de achtergrond. Of dat nou zo een goed idee was.... De Indiaase toeristenpubers wilde allemaal met mij een selfie maken voor de waterval! Zou het komen omdat ik de enige blonde/blanke vrouw was?! Ze vroegen wel netjes aan Louis toestemming hahah
Daarna zijn we lekker naar het hotel gegaan om even op te frissen!

En nu zitten we bij een restaurant te wachten op ons eten en drinken! Na het eten gaan we maar lekker slapen morgen weer vroeg op!