Dag 7 Horton Plains - Reisverslag uit Haputale, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu Dag 7 Horton Plains - Reisverslag uit Haputale, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 7 Horton Plains

Blijf op de hoogte en volg Louis

24 Augustus 2017 | Sri Lanka, Haputale

Vanmorgen ging de wekker al om kwart over 5. Hup douchen omkleden en ondanks dat we hadden gezegd dat we geen ontbijt wilde hebben stonden er een bakje verse gember thee, chocoladekoekjes en bananen op tafel! Wat een geweldige mensen hier. Nadat we onze thee op was, wij een banaan naar binnen hadden geschoven en het ontbijtpakketje wat ze hadden gemaakt hadden ingepakt, konden we de tuktuk in springen die voor ons geregeld was! We zijn op flinke hoogte in Sri Lanka, dus zijn erg blij met de trui en lange broek die we mee hadden.

Onderweg werden we al getrakteerd op geweldige uitzichten. Wat een prachtig land is dit zeg. Op 2100 meter hoogte kwamen we aan bij Horton plains. Even een ticket halen en de tuktuk bracht ons naar de plek waar onze wandeltocht ging beginnen. Er werd ons verteld dat we weinig dieren zouden tegen komen. Maar op weg naar de ingang kwamen wij al een aantal herten tegen prachtig!

Louis had gelezen dat we het beste links konden afslaan omdat de meeste mensen rechtdoor gaan. Dit klopte en het was redelijk rustig. Wat een prachtige natuur hier! We liepen als eerst naar mini world's end. Wauw wat een adembenemend uitzicht! Er liep een stijl weggetje naar boven waar een bord 'danger' bij hing en een gewone weg naar rechts. Wij kozen om de stijle weg te nemen. Daar hebben we geen seconden spijt van gehad. In een woord prachtig klimmen, klauwteren, bukken en takken ontwijkend liepen wij de berg op, waar wij weer werden getrakteerd op een prachtig uitzicht! Door via de andere kant naar beneden.  Dit hadden nog niet veel mensen gedaan volgens ons daar de weg helemaal begroeid was. Extra spannend dus. Uiteindelijk kwam deze weg weer op de gewone weg terecht en zijn we naar world's end gelopen en wederom een geweldig uitzicht. Na een aantal selfies zijn we naar de baker's fall gelopen. En je verwacht het al prachtig om te zien! Wat een heerlijke wandeling was dit weer, heerlijk genoten van de mooie natuur en de dieren die we onderweg hebben gezien! Via de chimmypool zijn we naar de uitgang gelopen waar we ons ontbijt/lunch hebben genuttigd. Nu wachten op de tuktuk die ons pas 2 uur later kwam halen. We werden wel getrakteerd op een kolonie van het leger!

Terug naar de bungalow. Onderweg kwamen er nog 2 mensen bij ons in de tuktuk. (later bleek dat ze door onze tuktuk chauffeur eruit waren gezet van zoek het maar uit en hij het nu toch zielig vond) Eenmaal bij de bungalow dacht hij wel even een slaatje te kunnen slaan uit ons maar helaas voor hem, wij zijn hier net iets te lang! Ipv de 4000 die hij vroeg hebben we hem 500 gegeven en zijn weg gegaan!

Even afrekenen bij de bungalow waar we nog een kopje thee kregen en excuses dat de tuktuk chauffeur ons probeerde in de maling te nemen. Op naar het treinstation om onze reis te vervolgen.

Snel een kaartje halen (lees 45 minuten omdat de trein vertraging had ging het loket ook later open) en op naar Haputale. De trein was weer lekker druk en vol maar gelukkig was het nu maar 30 minuten. Bij de treinstation werden we opgehaald door de eigenaar van het nieuwe hotel. Bij het hotel aangekomen dachten we oke waar zijn wij beland. Het was een bouwval! Maar via een trap naar boven kwamen we in een huiselijk hotelletje. We werden weer warm onthaald met thee. Ik werd meteen gevraagd om 's avonds mee te koken als ik dat leuk vond. Ja natuurlijk vind ik dat leuk! Na even te zijn bij gekomen zijn we het stadje in gegaan en op tijd weer terug omdat er gekookt moest worden.

Sta je dan in een hele kleine stenen keuken met een golfplatendak. Ze koken hier wel luxe op gas namelijk! Er stonden 5 gaspitten en ze hebben een rijstkoker. Als eerst ging de rijst in de cooker en daarna konden we beginnen met de beef. Dit was al in stukken gehakt en dat werd met olie en knoflook(wat gestampt wordt in een vijzel) in de pan gegooid daarna kwamen er kruiden bij heel veel kruiden! Het gaat allemaal heel anders dan bij ons. We hebben nog een curry met cocosmelk(op basis van poeder gemaakt) en pompoen gemaakt. Verder hebben we nog bieten met allemaal kruiden gemaakt!

Het eten was weer heerlijk! Na het eten gekletst met de eigenaren en hun kinderen. Dankzij hun hebben wij onze plannen voor morgen veranderd. De watervallen blijken niet spectaculair te zijn dus hebben besloten morgen naar Ella te gaan!

Nu nog even een film kijken en dan lekker slapen!