Dag 6 treinreis - Reisverslag uit Ohiya, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu Dag 6 treinreis - Reisverslag uit Ohiya, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 6 treinreis

Blijf op de hoogte en volg Louis

24 Augustus 2017 | Sri Lanka, Ohiya

Gisterenavond waren we getroffen door een stroomstoring! Dus zijn uit eindelijk maar vroeg naar bed gegaan. Al hebben we bijna niet geslapen omdat er een hondenkennel vlakbij ons zat....

Vanmorgen waren we al voor de wekker wakker. Rond 7 uur zijn we ons gaan klaar maken voor vandaag en om 8 uur zaten we in de tuktuk op weg naar het treinstation!

Nadat we een kaartje hadden gekocht konden we op het overvolle perron plaats nemen. Hopelijk hebben we mazzel en stopt de trein precies met de deuren voor ons! En ja hoor wat een mazzel dachten wij!

De trein was overvol maar ook de eindhalte dus je verwacht dat iedereen eruit gaat.... Helaas ze bleven allemaal zitten dus moesten ons als echte sardientjes in de trein proppen! Wat een hel zeg! Elke webpagina adviseert je om een 2de klas ticket te boeken, nou bij deze wij adviseren je op 1ste klas tickets te boeken. Na een uur had ik mazzel en stond er iemand op waardoor ik kon zitten! Helaas wel in de verkeerde rij richting dus de misselijkheid kwam al snel opzetten...Ik kreeg al snel bezoek van een jongetje wat bij mij op de stoel kwam zitten. Best gezellig. Van het uitzicht hebben we het eerste gedeelte alleen niet kunnen genieten door de overvolle trein, we konden af en toe door armen heen kijken. Helaas zit ik niet aan het raam en de meneer naast mij houdt net als ik van foto's maken en filmen. Hij zit helaas vaak voor mijn beeld maar af en toe mag ik ook een foto maken en gaat dan even aan de kant!

Na 3 uur kon Louis ook eindelijk zitten. En na 3.5 uur konden we eindelijk naast elkaar zitten en konden we door het raam kijken! Vanaf dat moment konden we genieten van de mooie bergen, theeplantages, watervallen,stations en heel veel prachtige natuur. Om half 3 waren we op de plaats van bestemming.

Er kwam meteen een tuktuk chauffeur vragen waar we heen moesten en of hij ons moest brengen. Nee zeiden we lopen wel, het is nog geen 0.5 km lopen. En wat een prachtige en vooral stille omgeving is dit heerlijk!

Boven aan de berg werden we opgewacht door de eigenaar. Hij had de tuktuk voor ons geregeld.(sorry wisten we niet en wilden na een reis van bijna 6 uur onze benen wel even strekken!) Het was iets anders dan we ons hadden voorgesteld tijdens het boeken.... We hadden een bungalow geboekt alleen dacht wij voor ons zelf maar het huis van deze mensen blijkt een bungalow te zijn. Oeps. Maar wat zijn we gastvrij ontvangen. Onze tassen werden naar de kamer gebracht en er werd een lunch voor ons gemaakt! En die was heerlijk na zo een reis. Na het eten zijn we de omgeving gaan verkennen.

Wat zijn we in een mooi stuk van Sri Lanka aangekomen! Het is echt prachtig! Overal waar je kijkt is natuur! We hebben een heerlijk stuk door het bos gelopen. De hond van het gezin waar wij slapen was helemaal met ons mee gelopen. Na een heerlijke wandeling zijn we lekker terug gegaan! Ik ben een tijdschrift gaan lezen en Louis heeft even geslapen.

Daarna zijn we samen buiten gaan genieten van het mooie uitzicht en de bizarre gele kleur die de lucht was geworden. Het weer sloeg om en het begon te regenen en onweren. Wat is dat prachtig om te zien vanaf de berg zo in het dal en ver aan de overkant.

De kinderen hadden een soort van waken gehouden bij budda. Grappig om te zien, ze gingen buiten verse bloemen halen, daarna werd het kaarsje en de wierrook aangestoken en als laatste deden ze een soort van zingend gebed.

Rond 8 uur gingen we eten. Ze hadden een Sri Lakaanse curry voor ons gemaakt. Wat was het weer heerlijk! Wat worden we omarmt hier! En wat een gastvrije mensen. De eigenaar heeft ook voor morgen alvast een hotel geboekt zodat wij geen extra kosten hoeven te betalen! Na het eten kregen we nog een toetje en kwamen er nog bananen op tafel! Zo rond als een tonnetje kwamen we van tafel.

Nog even lekker een film gekeken en toen lekker gaan slapen morgen weer vroeg op.

• 26 Augustus 2017 - 13:56

Gemma:

Sounds like quite a rich holiday in terms of the people, culture, wildlife and nature but wow hard with the hygiene, full trains, bad hamburgers