Dag 4 Pinnawala - Reisverslag uit Pinnawala, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu Dag 4 Pinnawala - Reisverslag uit Pinnawala, Sri Lanka van Louis Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 4 Pinnawala

Blijf op de hoogte en volg Louis

21 Augustus 2017 | Sri Lanka, Pinnawala

Vanmorgen om 6:00 uur ging de wekker! Na te hebben gedoucht en omgekleed zijn we naar het treinstation gelopen. Gisteren hadden we gevraagd hoe laat de trein ging deze ging 7:10 uur. We waren er 6.40 dus mooi op tijd! Snel maar even een kaartje halen. We werden er op geattendeerd dat de trein vanaf dit station  een stoptrein is en er ruim 2.5 uur over zou gaan doen. Oh dat was niet helemaal de bedoeling. Hij vertelde dat er vanaf Colombo Fort een express ging om iets over 7. Chips het is ondertussen 6.44... Snel een tuktuk aan gehouden en geraced naar het Fort treinstation. Heel snel een kaartje gekocht en hup de trein in! Yes gehaald! Het was weer een mooie treinreis met mooie natuurgebieden en bizarre huizen. Om 8.45 kwamen we aan op het station.

Daar aangekomen zijn we op zoek gegaan naar een tuktuk die ons naar het hotel kon brengen! We mochten het hotel nog niet in maar mochten bij het cafe onze spullen achter laten. Konden we mooi even ontbijten.

Na het ontbijt was het tijd om naar het olifanten opvang te gaan. Dit is 2 km van het hotel dus besloten om een tuktuk te nemen. Op naar de opvang.

We konden daar uit verschillende activiteiten kiezen. Wij kozen voor een rondje lopen door het park en het museum, het voeren van de olifanten en het wassen van een olifant met een gids samen. De gids vertelde een hoop over de olifanten. Het park was mooi en groot genoeg voor de 8 olifanten die daar worden opgevangen. Op gegeven moment kwamen we een zieke olifant tegen waarvan zijn been was gebroken en niet goed was vast gegroeid! Tot mijn grote schrik zat hij vast aan een band aan zijn enkel.... De gids vertelde dat dit nodig was omdat hij anders alles stuk zou maken. Ik vroeg waarom er dan geen grote hekken werden gebouwd zodat ze vrij rond konden lopen maar hier was geen geld voor.... Triest eigenlijk.... We zijn daarna het water ingegaan met de olifant en hebben deze gewassen en daarna eten gegeven. Na de rondleiding in het museum werden wij bedankt om het feit dat wij niet op een olifant hebben gereden! Nee natuurlijk niet belachelijk dat dit nog steeds gebeurt! Helaas kon het bij de opvang ook, het enige plus punt was dat ze geen tuigje omkregen! Ik hoop echt dat dit heel snel verboden wordt triest!

Na de olifanten zijn we naar een specerijentuin geweest. De gids had ons weer van alles uitgelegd. Toen door naar de theefabriek! Erg leuk om te zien hoe de thee wordt gemaakt! Nog even een doos groene theegekocht en hup naar het olifantenweeshuis.

Wauw wat een uitzicht daar! Prachtige natuur, prachtige olifanten in een woord geweldig! Wat hebben wij genoten zeg! Rond kwart over 1 kregen de baby olifanten de fles. Dit vond ik erg massaal en toch wel zielig met zoveel mensen er om heen! Wij zijn toen lekker naar een eettentje gegaan om te lunchen! Na de lunch kwamen er net olifanten terug van het baden in de rivier aan de overkant van het park. Ze steken hier dus gewoon de weg over en lopen door een winkelstraat naar het water! Bizar! Maar geweldig om te zien! Daarna ging de volgende groep richting het meer. Wij konden het mooi zien vanaf de zijkant! Bijna iedereen is ondertussen uit het park om bij de olifanten in het water te kijken! Wij konden daardoor heerlijk genieten de rust en van het prachtige uitzicht! Wat een geluksmoment! Daarna zijn wij ook even naar het water gelopen en alweer was het een prachtig uitzicht! We hebben echt genoten van de baddende olifanten. Heel mooi en bizar gezicht ook als ze de straat inlopen om terug te gaan!

Op naar ons hotel! Wauw wat een uitzicht vanaf ons balkon geweldig! De kamer is klein maar prima. We zitten nu heerlijk op ons balkon te genieten van een drankje en het mooie uitzicht! Straks lekker eten en op tijd richting ons bedje. Morgenochtend eerst nog even genieten van de olifanten en dan op naar Kandy ons volgende bestemming.

• 21 Augustus 2017 - 18:41

Gemma:

Now cheers to a lovely day! I think for me it would be too much of a culture shock ..like you say it's sad for the animals but nothing you can do to change it ..how strange the orphanage also offer rides on the elephants..I guess for the money? ..sounds like a lovely day though

• 21 Augustus 2017 - 18:45

Louis En Wendy:

Klopt Gemma, ze doen het inderdaad voor het geld helaas.... De gids die wij hadden die hoopt dat het snel over is allemaal. Maae gaat niet in 1 keee helaas.... Het is hier een hele andere wereld inderdaad maar je went er wel snel aan hoor! Ze eten voornamelijk curry's hier! Hebben tot nu toe eigenlijk wel goed gegeten steeds!

• 21 Augustus 2017 - 23:04

Fred Van Der Ven:

Blij dat je toch de tijd neemt voor de verhalen. Ik kan het ook nooit laten als we op reis zijn, maar daardoor ben je als lezer thuis wel mee op reis. Als Joke en ik aankondigen dat we weer een reis gaan maken zijn er een paar familieleden die blij zijn om weer (virtueel) met ons mee te kunnen. haha. Ga zo door!